Tumpach Josef, Podlaha Antonín,
Období 1: 1828 – 1913; kompletní česká bibliografie tohoto období je v pododdělení 1501: Bibliografie české katolické literatury.
2. Filosofická ethika je zařazena v pododdělení 0504 v oddělení 05 – Mravouka. Zpovědnice.
3. Přirozené právo je v pododdělení 1003: Přirozené právo v Oddělení 10 – Právo Katolické církve.
Dominikánská edice Krystal, sv. 67.
JUDr. Miloslav Skácel (* 20. 12. 1914 Prostějov, † 8. 4. 1974 ?) byl mučedníkem komunistického režimu; odsouzen 4. 7. 1952 na 17 let, 1960 propuštěn na amnestii, ale dále sledován; na www.totalita.cz o tomto procesu není pojednáno. Kurs tedy směl spatřit světlo světa jen jako samizdat. Krátký životopis, ovšem opět bez popisu utrpení, kterému byl autor vystaven, je na https://www.phil.muni.cz/fil/scf/komplet/skclmi.html .
1 – Úvod do filosofie.
2 – Logika.
3 – Noetika.
4 – Ontologie.
5 – Kosmologie.
6 – Psychologie.
7 – Theodicea.
8 – Etika 1 a Etika 2.
9 – Církev po koncilu.
Skácel Miloslav, Skácel Jan Bernardin, 1945
Vyšlo podruhé 1948. Prof. PhDr. ThDr. Jan Bernardin Skácel OP (* 3. 4. 1884 Javoříčko na Moravě – † 2. 1. 1959 Litoměřice).
Habáň Metoděj Petr (red.), 1948
Úvodem: Filosofická revue 1929 – 1948. Bibliografie časopisu olomouckých dominikánů. Pavlincová Helena, 1994. Seznam článků toho kterého autora. Smutné je, že titul publikace není pravdivý (jako v mnoha dalších podobných polistopadových případech) – evokuje domněnku, že revue vycházela i pod německou okovanou botou. Nevycházela. Roku 1941 směla vyjít už jen dvě čísla – a pak až roku 1946 po porážce Německa (v rozhodující míře Rudou armádou). Autorka však neváhala do knihy zařadit podrobný Vorwort sic!).
V roč. 11 a 12, a stejně tak v roč. 16 přistoupil ještě Veselý Maria Jiří (red.), zřejmě kvůli nebezpečným poměrům, které v obou případech vyvrcholily zákazem vydávání.
o autorovi srov. u Člověk a dějiny v pododd. 0402 Dějiny filosofie
Vyšlo celekm dvakrát – předtím 1941.
Orig.: Die Scholastik und ihre Aufgaben in unserer Zeit . Grundsätzliche Bemerkungen zu ihrer Charakteristik. 2. rozmn. vyd. 1933.
Novák Lukáš, Cardal Roman, Sousedík Stanislav, 2006
Sborník vyšel pouze třikrát: 2002, 2004 a 2006.
V tomto svazku (označeném jako Druhé, rozmnožené vydání) je obsažena Materiální logika, Noetika a Všeobecná metafysika, které byly vydány r. 1883 – ve 2. vyd. upraveno, a navíc byla přidána Formální logika. Soubor PospisilFil1-300dpi-tisk.pdf, 875 MB poskytneme na vyžádání. K této knize připojujeme brožurku Josef Pospíšil, Vychodil Pavel Julius, 1928, Dědictví sv. Cyrila a Metoděje, sv. 97. Vděčně za OCR.
Část druhá (vlastně jde o díl druhý) je pokračování Dílu prvého, ve dvou oddílech: Oddíl 1 - po str. 592 (Atomismus, Materia a forma, Monismus, Darwinismus). Oddíl 2 - od s. 593 dále (Původ světa, Výtvar světa vůbec a naší země zvlášť, Zachovávání světa, O spolupůsobení Božském s fysickými činnostmi bytostí stvořených, Božská prozřetelnost, Účelnost v přírodě, O viditelných nadpřirozených zjevech v přírodě čili o zázracích, Křesťanský a materialisticko-pantheistický názor o světě, Doslov, Obsah, Rejstřík). Soubory PospisilFil2oddil1-300dpi-tisk.pdf, 709 MB, a PospisilFil2oddil2-300dpi-tisk.pdf, 768 MB poskytneme na vyžádání. Vděčně za OCR.
Dědictví sv. Prokopa, sv. 24 (spolu s: Výbor ze spisů svatého otce a učitele církve Jana Zlatoústa. Ioannés o Chrýsostomos, svatý, Desolda Jan Nepomucký František, 1885). P. PhDr. Hlavatý píše, že povzbuzen spisem P. J. Pospíšila († 1926) Filosofie podle zásad sv. Tomáše Akvinského „odhodlal se uveřejnit práci, jejíž části některé dříve v rukopisu choval.“ V úvodu lat.-čes. znení encykliky Lva XIII. o obnovení filosofie křesťanské v duchu sv. Tomáše Akvinského Aeterni Patris Unigenitus Filius.
I když části této knihy zdaleka nepokrývají Kompletní zpracování všech základních oborů filosofie, přece jen je tu pojednáno o více oborech, a proto publikaci zařazujeme do pododdělení 0401.
3. vyd. Jde o zkrácenou standardní učebnici tomismu – se všemi přednostmi a nedostatky, které tyto učebnice mají. Přednost: spolehlivé základní informace o nauce klasického realismu. Nedostatek: čtenář je tudíž správně informován o filosofii, ale filosofovat (dokazovat, tedy ne jen memorovat důkazy), při daném rozsahu (203 stran), se z knihy naučit nemůže. Zveřejněno se souhlasem majitele autorských práv.