Tumpach Josef, Podlaha Antonín,
Období 1, t. j. 1828 – 1913; kompletní česká bibliografie (t. j. všech oddělení kromě 02 a 16) tohoto období je v pěti knihách Bibliografie české katolické literatury náboženské, které jsou zařazeny v pododdělení 1501: Bibliografie české katolické literatury.
2. Církevní boj s německým národním socialismem (tzv. nacismem) naleznete podle převažujícícho tématu v pododdělení 1509 nebo 1511.
V nepříliš zdrařilém provedení vyšlo ještě 2002. S dovolením autorky. Srov. Jesuita Antonín Koniáš, osobnost a doba. Kebrle Josef Cyril, 1996 v pododd. 1504 Přední české, moravské a slezské osobnosti.
Pro život, sv. 12. Knihu poslal čtenář O, děkujeme.
Brynych Eduard Jan Nepomucký, 1903
3. vyd. (předtím 2. opr. vyd. 1888). Pokud jde o 1. vyd., vyšlo ve dvou částech: 1. část Hvězda jitřní (Hlasy Katolického spolku tiskového 17, 1886, č. 5), 2. část Otcův odkaz (Hlasy Katolického spolku tiskového 18, 1887, č. 1).
Brynych Eduard Jan Nepomucký, 1888
2. oprav. vyd; 1. vyd. vyšlo téhož roku jako Hlasy Katolického spolku tiskového 19, 1888, č. 1. a 2.
Edice Jitra ř. 2, sv. 4; jediné vyd.
Chudoba Bohdan, Kalista Zdeněk, Vašica Josef, Racek Jan, Kutal Albert, 1934
Edice Jitra, ř. 1, sv. 5 (mylně4).
Dědictví sv. Cyrila a Metoděje, sv. 83.
Kryštůfek František Xaver, 1906
Dědictví sv. Prokopa, sv. 46.
Dědictví sv. Jana Nepomuckého, sv. 25.
Víry svatováclavské i myšlenky rakouské vyznavačům i odpůrcům dle historických pramenů vypravuje otec kanovník ThDr. Karel L. Řehák. Tisková liga – mimo edice.
(název pokračuje:) čili odpověď na lutheranské vnadidlo pro katolíky, nadepsané: "Přehled nejdůležitějších rozdílů mezi církví evangelickou a římsko-katolickou od »Preláta« Dr. K. Lechlera." Tisková liga – mimo edice.
Posuzuje a řečníkům na schůzích katolických doporučuje ThDr. K. L. Řehák.
Dědictví sv. Prokopa, sv. 17.
Rudolf II. Habsburk, Ferdinand II. Habsburk, Doskočil Karel, 1938
Platnost Majestátu zrušil císař Ferdinand II. po porážce německo-českého protestantského stavovského povstání v roce 1620, a to tak, že jej dal rozstřihnout a spálit jeho pečeť. Na těchto dvou příkladech vidíme jednak řešení problémů náboženské svobody, jednak to, že sama monarchie nic neznamená; podstatná je, jak už dávno stvrdil Bonifác VIII. (pododdělení 0403: Církev a národ, Církev a stát), souhra dvou mečů, jež jsouz v moci Církve: duchovního a světského. Listy a listiny z dějin československých 869 – 1938. Doskočil Karel, 1938. Listy 38 a 43, str. 62 – 67 a 75 – 78.
Publikace je stručnou polemikou s pochybným pojetím doby po třicetileté válce podle "Temna" zednáře Aloise Jiráska a v širším kontextu s Masarykovým účelovým výkladem smyslu českých dějin. Zveřejňujeme ji se souhlasem autora; 2. vyd. 2013.
Jako (podstatnou) zajímavost srov. pozn. o Roudnickém dokumentu, t. j. listu Revers pánů a rytířstva v Království českém – pododd. 1606 Středověké právo a náš národ – Svatá říše římská.
Dědictví sv. Cyrila a Metoděje, sv. 70.
Wintera Vavřinec Jan Křtitel, 1904
Vzdělávací knihovna katolická, sv. 32.
Vydra Stanislav, Tomíško Čeněk Maria, Kubíček Emanuel, 1936
Sborník obsahuje mj. překlad životopisu B. Balbína od Stanislava Vydry, životopis P. Vydry a P. Františka Švendy od P. Tomíška a zejména vynikající studii od E. Kubíčka "Národní vědomí českých jesuitů po dobu Balbínovu"; do Knihovny zařazen na doporučení čtenáře V.
Dědictví sv. Prokopa, sv. 25.
Jde o díl I. část první zamýšleného, avšak dále již nerealizovaného díla Dějiny arcidiecése pražské od konce století XVII. do počátku století XIX. Dědictví sv. Prokopa, sv. 60.
Je to mimořádná kniha. V dubnu 1915 vydal obratný služebník zla svou knihu s názvem Temno. Tento název pro dobu barokní nadšeně uvítal jak Masaryk, tak později komunisti, a na sto let se pro onu dobu stal nálepkou i od většinové veřejnosti. Marně někteří proti této nálepce namítali, byl to jen jejich "úhel pohledu". Ale už roku 1938, tedy 20 let po Jiráskově urážlivém propagačním pamfletu, vyšlo Vašicovo nezvratitelné hodnocení baroka. Manipulace veřejným míněním sice i potom pokračovala a dosud pokračuje, ale pravda je venku a nikdo ji už nemůže důkazně popřít.